فلسفه زندگی

جزوات درسی دکتر ابوالفضل گل محمدی آذر (لطفا آخرین تاریخ را بخوانید)

فلسفه زندگی

جزوات درسی دکتر ابوالفضل گل محمدی آذر (لطفا آخرین تاریخ را بخوانید)

فلسفه زندگی

این وب زیر نظر خود استاد و توسط جمعی از شاگردان فراهم آمده است برخی از جزوات دروس ایشان به مرور خواهد آمد. قسمت مدیریت وب به عهده خود ایشان است و می توانید سوالات خصوصی را نیز مطرح کنید. لطفا این وب را با فایرفاکس مشاهده نمائید. عنوان "دانشجو" به معنای این است که نویسنده مطلب دانشجو بوده و استاد صرفا تایید کرده اند و "از طرف" به معنای فرمایش مستقیم استاد است.

دانلود اندیشه (فلسفه) اسلامی 1و 2 (فلسفه عمومی)

پنجشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۵، ۰۷:۴۲ ب.ظ

دریافت
حجم: 593 کیلوبایت
توضیحات: اندیشه اسلامی 1 (فلسفه عمومی 1)

دریافت
حجم: 421 کیلوبایت
توضیحات: اندیشه اسلامی 2 (فلسفه عمومی 2)

  • نویسنده ...

نظرات (۳)

۷۶۶
فرق فیلسوف وغیرفیلسوف


۱:کسی که به ارزش عقل ایمان دارد ودرعمل وعلم خودمقیدبه احکام عقل است ودراین زمینه اوبرخلاف کسی است که در عمل وعلم خود معتقد به وحی و الهام یا متکی به خرافات است.
۲:کسی که درباره علل بنیادینامور وحوادث تحقیق میکند به عبارت دیگراو متفکری که درمورد حوادث به تفسیر علمی پرداخته و به جستوجوی علل انها میپردازد.
۳:او درپی یافتن معنای جهان و هستی ان هست  وبه اشیاء از جنبه هایی که علوم دیگر به انها میپردازد کاری ندارد،بلکه باهستی اشیاء و بودن انها سروکار دارد ومیخواهد قوانین بودن انهارابیابد.
۴:اوجزئی نگرنیست بلکه همه امور رادر یک کل واحد میبیند.
۵:او هیچ چیزی را بدون دلیل وبرهان واستدلال قبول نمیکند  و ازهرجهت مطلب موردنظر رامورد بررسی قرار میدهد تامبادا عنصری غیرعقلی وارددستگاه فلسفی گردد.
۶:اوبدون توجه به اغراض هدف ها ویاحرفه ای که بدان اشتغال دارد میخواهد افکارونظریات درباره ی جهان وزندگی رامطالعه ونقدکند.وی میخواهددریابدکه ماانسان ها درمسائل اصلی که باانها روبه رو هستیم چگونه می اندیشیم و شناخت ما برچه چیزی است و برای داوری های صحیح چه ملاک ها ومعیار هایی راباید تنتخاب کنیم.
۷:او به روشن کردن عقایدما ونظریه هایی که درباره ی جهان و انسان و ارزش های انسانی داریم پافشاری میکند او پیش ازانکه صرفا دارای مجموعه ای ازعقایدباشد احساس میکند که این عقایدراباید مورد بررسی دقیق قرار دهد ودر نظامی از افکار که دارای ارتباط منطقی باشند مرتب و منظم سازد.
۸:او همیشه بدنبال درک حقایق است وغیراز حقیقت به چیز دیگری وابسته نیست.

              
                             موضوع علم فلسفه
هرعلمی موضوعی طارد واین موضوع چیزی که ان علم درباره ی ان بحث میکند فلسفه موجودات را از جنبه ای که وجوددارندبررسی میکند نه از نظرماهیت و ویژیگی هایشان یعنی فلسفه وجود وهستی است وحقیقت وجود احکام رابررسی میکندنه چیستی موادوموضوعات ،فلسفه میخواهد انچه که درهستی هست به صورتی که وجود دارد وتحقق داردبفهمدنه ازنظردیگر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی